Elon Musk, X platformunun sahibi, reklamverenlerin X platformunda reklam harcamalarını durdurmalarına neden olan koordineli bir çabayı ele almak için yasal işlem başlatmayı planlıyor. Musk, bu durumu, sosyal medya uygulamalarında ve diğer platformlarda neyin izin verilip neyin verilmediğini kontrol eden bir reklamveren karteli olarak görüyor. Bu sistem, Dijital Medya Platformlarında Zararlı İçeriği ve Reklam Yoluyla Para Kazanmayı Ele Alan Küresel Sorumlu Medya İttifakı (GARM) tarafından yönetiliyor. GARM, 2019 yılında, reklamların zararlı içeriklerin yanında yer almamasını sağlamak amacıyla kuruldu.
Ancak, çevrimiçi yorumcu Ben Shapiro’ya göre, GARM üyeleri belirli konuşmaları sansürlemek için işbirliği yapıyor. Shapiro, GARM’ın muhafazakar konuşmaları hedef aldığını ve bu nedenle reklam ortaklarını belirli platformlardan uzaklaştırdığını iddia ediyor. Musk, bu durumu ele almak için yasal bir yaklaşım geliştirmeye çalışıyor, ancak bu tür bir davanın başarılı olup olmayacağı belirsiz.
Musk’ın amacı, GARM gibi grupların platformları “güvenli” olarak değerlendirmelerini engellemek. Ancak, bu tür bir yasal mücadelenin başarılı olup olmayacağı ve reklamverenlerin kararlarını etkileyip etkilemeyeceği belirsiz. X platformunun reklam gelirleri, Musk’ın uygulamayı satın almasından bu yana %50 oranında düştü ve bu durum, platformun mali durumunu zorlaştırıyor. Musk, kullanıcı abonelikleriyle bu açığı kapatmayı umuyordu, ancak bu konuda sınırlı bir başarı elde etti.
Bu makale, pazarlama alanında çalışanlar için önemlidir çünkü reklamverenlerin kararlarını etkileyen dış faktörleri ve bu faktörlerin platformların mali durumunu nasıl etkilediğini anlamalarına yardımcı olabilir. Ayrıca, reklam stratejilerini belirlerken bu tür dış etkenleri göz önünde bulundurmaları gerektiğini vurgular.